top of page

איך ניצור באזזז ונפיק את המיטב מתיעוד אירוע או כנס


אז הפקתם כנס/אירוע בהצלחה מרובה ,האוכל היה מצויין, המקום טוב, הגיעו המון אנשים והמרצים זכו למחמאות עכשיו אתם מעלים את התמונות כדי ליצור באז לאירוע הבא ,אז מה באמת חשוב לוודא שהצלם יתעד ואיך נדאג שהתמונות יעזרו לנו להפיק את המיטב ממה שהיה:

1. תמונות אווירה של אנשים שמגיעים לכנס, חשוב שיהיו פרצופים מחוייכים מרותקים אבל ,לא רציניים מדיי או משועממים.

2. חשוב לעבור עם הצלם על רשימת המרצים שחשוב לכם שיתועדו, צלם טוב ידע לתפוס את המרצה לא באמצע רצף הדיבור דווקא אלא ברגע של הפוגה מהדיבור כשהוא מחייך או עושה תנועה עם הידיים של יצירת אינטרקציה עם הקהל מה שיצוא הרבה יותר עניין אצל הצופה .

3.הרבה פעמים משתמשים בתמונות מהכנס לכתבות או פורטלים באינטרנט ולכן אם בכנס הופיע מיתוג של ההפקה רצוי למקם אותו קרוב למרצים המצולמים ולהבהיר לצלם את החשיבות של הנושא על מנת שבתמונה יוכלו לראות את השילוט בבירור ובחשיפה נכונה.,כלומר, שהשלט לא יהיה מטושטש או ממוקם ברקע ושהוא לא יהיה חשוך או מואר מדיי ואז לא ניתן יהיה לקרוא .

4.אם הפקתם אירוע שהיו בו המון אנשים רצוי לוודא שלצלם יש את העדשה המתאימה לתפוס את כל הקהל מדובר בעדשות רחבות שנותנות תחושה של מרחב, מסה,זה מאוד חשוב כשמצלמים כנס. מצד שני אם לכנס לא הגיעו הרבה אנשים חשוב לבקש מהצלם שלא יצלם באזורים שבהם אין הרבה אנשים ורואים הרבה כסאות ריקים רצוי לבקש מהקהל שמתיישב לשבת בצורה יותר מרוכזת וכך העבודה של הצלם תהיה קלה יותר והוא יוכל לתפוס גם את המרצה וגם את הקהל באופן שבו הפריים לא ירמוז בטעות שלא היו מספיק אנשים בכנס.

5.לפעמים חשוב לתעד לא רק את המרצה אלא את הקהל והתגובה שלו להרצאה , צלם טוב ידע לחפש את ההבעות שמראות התעניינות ,חיוך, כל תגובה שרצויה לכם כדי לשווק טוב יותר את האירוע שלכם.

6. לעיתים יש כנסים שבהם השקעתם מאוד בתפאורה או באוכל ולכן מאוד חשוב לציין זאת בפני הצלם על מנת שידע שיש חשיבות לעניין. אומנם צלם טוב אמור לדעת את זה גם בלי לשאול אבל אם זה חשוב לכם ואתם רוצים להפיק את המיטב מהצילום תציינו את זה. בעלי מקצוע אומנם רוצים בדרך כלל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר אך לא תמיד הם יודעים מה חשוב לכם ולמה אתם מצפים ולכן עדיף שתהיו כמה שיותר ברורים ומפורטים.

7. לעיתים מגיע מישהו מפורסם לאירוע ואתם מניחים שהצלם ידע מיהו ויצלם אותו. צלם לא בהכרח מכיר סלבריטאים לכן מומלץ להצמיד אליו מישהו שינחה אותו את מי לצלם

8. באירועים מסוימים חשוב לכם להעביר את התמונות למשתתפים באירוע לכן כדאי מראש לברר עם הצלם האם יש לו אפשרות ליצור אלבום עם קישור שכל משתתף יוכל לצפות בו

אני למשל עורכת גלרייה כזאת עם תוכנה שמאפשרת לכל אחד להכנס ולצפות בה והוא לא חייב להיות רשום אליה .

9.מיד לאחר הכנס /אירוע כדי לבקש לפחות כמה תמונות שימחישו את האווירה באירוע עם צירוף של כמה מילות תודה לאורחים.

אני למשל מכינה קולאג' של 5-6 תמונות עם כמה מילות תודה לאורחים.

10. במידה ומדובר באירוע ארוך עם הרבה התרחשות כדאי אולי להביא לצלם את התוכניה ולסמן בה שמות של מרצים /פעילויות שחשוב לתעד.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page